
همینک میتوانید مجموعه کامل برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر 99-98بر اساس ساحت ها ( ۶ ساحت ) منطبق با آخرین تغییرات با فرمت فایل ورد و قابل ویرایش نگارش تعداد صفحات فایل ۱۵۰صفحه word را دانلود کنید.
دانلود برنامه تدبیر ۹۸-99
ساحت های ششگانه تربیتی سند تحول بنیادین
ساحت در لغت نامه فارسی معین به معنای خانه ، درگاه وآستانه آمده است ولی مقصود از ساحت در حوزه تعلیم وتربیت، محدوده ودامنه ی خاصی است که مجموعه ای از رفتارها وفعالیت های تعلیم وتربیت در آن حوزه ودامنه قرار می گیرد. انسان موجودی دارای ابعاد وساحت های مختلف است، از بینش ها ، گرایش ها وتوانایی های مختلف برخوردار است وبا دیگر موجودات جهان ارتباط غایی دارد واز آنها تاثیر می پذیرد وبر آنها تاثیر می گذارد..
هنگامی که از تعلیم وتربیت سخن می گوییم ، در واقع از نوعی از قابلیت ها وظرفیت ها یی سخن می گوییم که در ابعاد مختلف روح وبدن انسان قرار دارند وانسان برای رسیدن به کمال مطلوب خود نیازمند آن است که با یاری دیگران آن ها را به فعلیت برساند یا آنها را تصحیح ، تعدیل ، تقویت وهدایت کند.
بنابراین تعلیم وتربیت دارای حوزه های مختلفی است ، حوزه هایی که در آن نیازهای مشترک هم عرض انسانها قرار گرفته است اصطلاح ( ساحت های تربیتی )به کار گرفته می شود
۱- ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی
– پذیرش آزادانه و آگاهانه دین اسلام
– تلاش مداوم جهت ارتقای ابعاد معنوی وجودی خویش و دیگران از طریق برقراری ارتباط با خداوند (عبادت و تقید به احکام دینی) و دعوت سایرین به دینداری و اخلاق مداری -خود شناسی و دیگرشناسی برای پاسخگویی مسئولانه به نیازها، محدودیتها و پیشرفت ظرفیتهای وجودی خویش و دیگران.
– تلاش پیوسته برای حضور مؤثر و سازنده دین و اخلاق در تمام ابعاد فردی و اجتماعی
۲- ساحت تربیت اقتصادی و حرفهای
– تدبیر امر معاش و زندگی اقتصادی با درک موقعیت اقتصادی خود و جامعه و تلاش برای بهبود پیوستۀ آن
– درک و فهم مسائل اقتصادی خود و جامعه (در زمینه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی)
– تلاش فردی و جمعی برای تحقق غنا، کفاف، عمران، رشد و استقلال اقتصادی، حفظ و پیشرفت ثروت ملی، افزایش بهرهوری، تأمین رفاه عمومی و بسط عدالت اقتصادی و شناسایی عوامل فقر، فساد و تبعیض و تلاش جهت مقابله با آنها در سطح ملی و جهانی در جهت تشکیل جامعۀ صالح و پیشرفت مداوم آن، براساس نظام معیار اسلامی.
۳- ساحت تربیت علمی و فناوری
– شناخت و بهره گیری از نتایج تجارب متراکم بشری در حوزۀ علم و فناوری براساس نظام معیار اسلامی
– بهره گیری و ارزیابی از یافتههای علمی و فناورانه و ایجاد خلاقیت و نوآوری در آنها جهت کشف صورتهای جدید واقعیت یا خلق روشها و ابزارهای نوین برای وصول به اهداف متعالی در چهارچوب نظام معیار اسلامی
– برنامه ریزی و اجرای آگاهانه فعالیتهای علمی پژوهشی برای دستیابی خود و جامعه به آیندۀ مطلوب بر مبنای نظام معیار اسلامی
– برقراری ارتباط سازنده با طبیعت از طریق شناخت و استفاده از طبیعت با هدف تکریم، تسخیر، آبادانی و آموختن از آن برای ایفای نقش سازنده در فعالیتهای علمی
۴- ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی
– باز شناسی، حفظ و اصلاح آداب، رسوم، هنجارها و ارزشهای جامعه در پرتو نظام معیار اسلامی؛
– درک مناسب موقعیت اجتماعی و سیاسی خود و جامعه و مواجه ی خردمندانه یا تحولات اجتماعی و سیاسی براساس نظام معیار اسلامی
– توسعه آزادی و مرتبه وجودی خویش و دیگران در پرتو درک و اصلاح موقعیت اجتماعی خود و دیگران (اعضای خانواده، خویشاوندان، دوستان، همسایگان، همکاران و همشهریان و هموطنان و … )
– برقراری رابطه سازنده و مناسب با ایشان بر اساس نظام معیار اسلامی و کسب صفاتی جمعی نظیر احسان، مهرورزی، انصاف، خیرخواهی، بردباری، وفاق، همدلی و مسالمتجویی
– آمادگی جهت تشکیل خانواده و حفظ و تداوم آن به مثابۀ مهمترین نهاد تحقق بخش جامعۀ صالح براساس ارزشهای نظام معیار اسلامی
– تعامل شایسته با نهاد دولت و سایر نهادهای مدنی و سیاسی و کسب شایستگیهایی نظیر رعایت قانون، مسئولیت پذیری، مشارکت اجتماعی و سیاسی و پاسداشت ارزشهای اجتماعی در جهت شکلگیری جامعۀ صالح و پیشرفت مداوم آن براساس نظام معیار اسلامی؛
– بازشناسی فرهنگ و تمدن اسلامی
– مشارکت جمعی مؤثر در حیات اجتماعی و سیاسی با رعایت اصول
۵- ساحت تربیت زیستی و بدنی
– درک ویژگیهای زیستی خود و پاسخگویی مسئولانه به نیازهای جسمی و روانی خویش
– تلاش پیوسته جهت حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت جسمی و روانی خود و دیگران بر اساس نظام معیار اسلامی؛
– بصیرت نسبت به سبک زندگی انتخاب شده و ارزیابی پیامدهای آن دربارۀ خود، جامعه و طبیعت براساس نظام معیار اسلامی؛
– تلاش فردی و جمعی برای حفظ و ارتقای سلامت و ایمنی افراد جامعه در سطح محلی، ملی و جهانی براسای نظام معیار اسلامی؛
– کوشش مداوم فردی و جمعی برای حفاظت از محیط زیست و احترام به طبیعت بر اساس نظام معیار اسلامی؛
۶- ساحت تربیت زیبایی شناختی و هنری
– درک معنای پدیده ها و هدف رویدادهای طبیعت / هستی برای دستیابی به درک کلی از جهان هستی و جایگاه خویش در آن بر اساس نظام معیار اسلامی ؛
– رمزگشایی و رمز گردانی از پدیده های آشکار و پنهان طبیعت / هستی و ابراز آن به زبان هنری ؛
– درک زیباییهای جهان و آفرینش به منزلۀ مظاهر جمال و کمال الهی و ارتقای ذائقه زیباشناسانۀ خود؛
– بهره گیری از قدرت تخیل خود در خلق آثار هنری با هدف حفظ تعالی میراث هنری در سطح ملی و جهانی .
در ادامه بصورت تیتر وار با برخی از فایلا های جانبی همراه بسته برنامه سالانه مدارس بر اساس طرح تدبیر ۹۷-۹۸ آشنا میشوید .
آنچه در این مجموعه مشاهده می کنیم عبارتند از:
- کلیات اسناد فرادستی
- چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی
- متن سیاست های کلی نظام اداری
- ماده ۱۹قانون برنامه ی پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران(۱۳۹۴-۱۳۹۰)
- سیاست های کلی ایجادتحول درنظام آموزش و پرورش
- معرفی آموزشگاه
- معرفی فضای فیزیکی آموزشگاه
- چارت آموزشگاه
- معرفی همکاران
- برنامه کلاسی
- معرفی شورای مدرسه
- معرفی شورای مالی مدرسه
- معرفی انجمن اولیا
- جلسات آموزش خانواده
- معرفی شورای معلمان
- طرح و برنامه های سال جاری
- تقویم اجرایی آموزشگاه
- برنامه های غیر قابل پیش بینی
- بازدیدهای آموزشگاه
لینک دانلود پکیج طرح تدبیر 98-99
دانلود طرح تدبیر 98-99
دانلود طرح تدبیر 98-99